Mad | Data: Sambata, 16 Aug 2008, 12:12:19 | Mesaj # 1 |
And1 fan
Mesaje: 329
| Unul dintre cei mai longevivi reprezentanti ai hiphop-ului newyorkez, MASTA ACE si-a inceput cariera in 1987 castigand un concurs de freestyle intr-un club din Brooklyn. Premiul consta in cateva ore de inregistrari la THE HIT FACTORY, studio care apartinea parintelui miscarii hiphop din Queens, MARLEY MARL. Acesta e impresionat de talentul tanarului MC si il invita sa apara pe compilatia MARLEY MARL IS IN CONTROL. In scurt timp, Ace este invitat sa fie parte din gruparea JUICE CREW. Norocul ii surade din nou atunci cand, aflandu-se in studio i se ofera ocazia sa participe la piesa THE SYMPHONY in locul altui membru JUICE CREW, MC SHAN,care nu dorea sa apara pe piesa pe motiv ca ceilalti MC langa care trebuia sa cante erau prea tineri si necunoscuti. MC-ii in cauza erau KOOL G RAP, BIG DADDY KANE si CRAIG G, iar aceasta piesa, devenita una dintre cele mai mari posse-cut-uri ale tuturor timpurilor, avea sa-i faca pe toti celebri. In poza - Juice Crew 1988: Masta Ace, Graig G, Big Daddy Kane, Marley Marl, M.C. Shan, Biz Markie, Kool G. Rap & DJ Polo Ace continua sa lucreze cu Marley Marl la albumul sau de debut, "TAKE A LOOK AROUND" care apare in 1990. Acest album ii aduce si primul hit, piesa "ME AND THE BIZ" care a devenit la randul ei clasica, fiind citata ca exemplu de creativitate de majoritatea MC-ilor. Initial piesa trebuia sa fie o colaborare cu BIZ MARKIE care intarzie insa la sesiunea de studio. Asteptandu-si invitatul, Ace il imita in joaca pe portiunea care trebuia inregistrata. Cand Biz ajunge intr-un tarziu la studio, are surpriza sa gaseasca piesa deja terminata. Cei doi cad de acord sa pastreze piesa asa.Talentul lui Ace devine apreciat si de reprezentati ai altor stluri iar trupa THE BRAND NEW HEAVIES il invita pe albumul lor HEAVY RHYME EXPERIENCE VOL.1, care combina sunetul de jazz cu versuri ale celor mai apreciati MC ai momentului (ED O.G., GANG STARR, BLACK SHEEP si altii) In perioada care urmeaza, hiphop-ul incepe sa devina din ce in ce mai popular in State iar meseria de MC devine din ce in ce mai profitabila. Vazand potentialul, multe trupe noi incearca sa castige atentia publicului exagerand in rime pentru a vinde mai multe albume. Masta Ace este printre primii care observa ca acesta tendinta afecteaza imaginea adevaratei culturi si ia atitudine pe cel de-al doilea album, SLAUGHTAHOUSE, aparut in 1993. Este un album conceptual in care sunt parodiate atitudinile exagerate din piesele de hiphop. Cu ocazia acestui album, Ace isi infiinteaza propriul crew, MASTA ACE INCORPORATED, din care mai fac parte LORD DIGGA, PAULA PERRY, EYCEYOUROCK si LESCHEA. Numele Masta Ace Inc. este prezent pe zidurile din Brooklyn In 1994 este cooptat de SPIKE LEE pentru single-ul de pe coloana sonora a filmului CROOKLYN. Apare astfel piesa CROOKLYN DODGERS produsa de Q TIP de la A TRIBE CALLED QUEST, unde Masta Ace descrie alaturi de SPECIAL ED si BUCKSHOT atmosfera apasatoare a strazilor din Brooklyn ilustrata si in filmele lui SPIKE LEE. In clip apar MIKE TYSON si MICHAEL JORDAN iar piesa ajunge deasemenea in topul BILBOARD si devine clasica pentru ascultatorii de hiphop, versurile celor 3 fiind printre cele mai citate din hiphop-ul acelei perioade.Peste un an apare cel de-al 3-lea album, SITTIN' ON CHROME, album dedicat posesorilor de automobile cu sisteme de sunet puternice. Datorita unui sound mai deschis albumul ii aduce lui Masta Ace cel mai mare succes mainstream din cariera sa, ajungand in topul Bilboard. De acelasi succes se bucura si cele 3 single-uri extrase de pe album: BORN TO ROLL, THE I.N.C. RIDE si SITTIN' ON CHROME. Ace prefera sa ignore potentialul succes mainstream si se retrage in underground unde continua sa editeze single-uri destinate unui public pasionat strict de hiphop, urmandu-si in paralel si celalalt vis, o cariera de antrenor de fotbal american. In poza - Masta Ace, Marco Polo, Pete Rock, Khrysis, Torae Pe albumul GROUND ORIGINAL al DJ-ului JS-1 din ROCK STEADY CREW, Masta Ace isi aduce aminte de primul contact cu cultura hiphop, ca graffiti writer la mijlocul anilor 80, si vine cu un nou exemplu de originalitate scriind piesa WHO AM I din punctul de vedere al unui spraycan cu vopsea.In 2000, rapper-ul BOOGIEMAN scoate piesa JUST YOU WAIT in care il acuza pe Masta Ace ca i-ar fi furat ideea unei piese. Cei doi se intalnesc la un concert in celebrul club LYRICIST LOUNGE. Battle-ul este arbitrat de catre ICE T. Acesta il declara invingator pe Boogieman, care are versurile deja pregatite si il ia prin surprindere pe Ace care se pierde pe scena si este chiar huiduit de public pentru prestatia dezamagitoare.Urmeaza insa piesa ACKNOWLEDGE, unul dintre cele mai puternice diss-uri din istorie, cu care Masta Ace ii incheie efectiv cariera lui Boogieman. Piesa il readuce pe Ace in atentia publicului. Ace profita de moment si scoate in 2001 albumul independent DISPOSABLE ARTS care ii ia cu surprindere pe toti ascultatorii de hiphop si ocupa primele locuri in topurile de specialitate. MC-ul pare sa se reinventeze si vine cu un sound proaspat care ii intareste pozitia in randul celor mai respectati creatori de rime. Apare astfel ocazia colaborarii cu multe nume mari cum ar fi GURU, COMMON, BEATNUTS sau JEAN GRAE. Cu toate acestea unele versuri de pe album ii fac pe fani sa creada ca acesta ar fi ultimul material. Zvonurile sunt insa infirmate odata cu aparitia albumului A LONG HOT SUMMER, cu ocazia caruia se solidifica si relatia cu ceilalti membri EMC care contribuie cu strofe pe mai multe trackuri ale albumului. Reactia pozitiva a fanilor ii determina pe cei 4 sa formeze un proiect pentru a realiza albumul THE SHOW.Masta Ace il coopteaza in supergrupul EMC pe STRICKLIN din Milwaukee, un MC relativ nou dar cu un potential foarte mare, atat ca MC de studio cat si ca prestatie live.Cealalta jumatate din eMC's, duo-ul PUNCH & WORDS reprezinta unul dintre varfurile de lance ale miscarii underground newyorkeze din ultimii 10 ani. Daca PUNCHLINE si-a definitivat stilul in cercurile de battle de pe strazile din Brooklyn, WORDSWORTH isi exprima abilitatile poetice la universitatea New York Old Westbury unde toate proiectele sale erau scrise in rime.Cei doi infiinteaza grupul PUNCH & WORDS in 1996, in perioada formarii miscarii indie-hiphop si castiga rapid notorietate impresionand publicul la evenimentele open-mic prin rimele inteligente si flow-ul lor inovativ. Devenind cap de afis la evenimentele LYRICIST LOUNGE, ei atrag atentia multor trupe cu vechime, fiind invitati pe piesele unor artisti ca MOS DEF, TALIB KWELI sau A TRIBE CALLED QUEST. Apar si pe compilatia LYRICIST LOUNGE VOL.1 care marcheaza in istoria hiphop-ului nasterea miscarii independente si a celebrului label RAWKUS.Sunt deseori invitati la cele mai mari emisiuni radio de hiphop din State cum ar fi STRETCH & BOBBITO sau celebrul WAKE UP SHOW realizat de SWAY & TECH si DJ REVOLUTION. Piesele lor apar pe majoritatea mixtape-urilor duo-ul devenind in scurt timp preferatii DJ-ilor de hiphop underground. Pe langa o multiume de single-uri cei doi editeaza EP-ul PUNCH & WORDS si cateva proiecte solo (MIRROR MUSIC, PUNCHLINE VOL.1, FOR PEOPLE WITHOUT TURNTABLES) care le asigura respectul pe scena independenta si le ofera ocazia colaborarii cu producatori de seama (PRINCE PAUL, BEATMINERZ, etc). Cei 4 vor fi acompaniati la platane de DJ FLO FADER, DJ-ul lui J-LIVE care de data asta ii insoteste in turneu pe EMC.
www.myspace.com/mad4hiphop
|
|
| | |